onsdag 25. desember 2013

Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg


"Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg - roman" av Kjersti Annesdatter Skomsvold


Tittel: Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg
Forfatter: Kjersti Annesdatter Skomsvold
Forlag: Oktober
Utgitt: 2009

Enkelte mennesker er redd for alt. Går gjennom livet og er usynlig. Mathea Martinsen er en slik person. Som gammel er hun blitt redd for å dø. Hun har en liste med ting hun må få gjort før den dagen kommer. Da det siste gjøremålet er gjort, er hun klar til å følge mannen i sitt liv.

En nydelig kort roman som har fått gode anmeldelser. Nationaltheatret skal ha urpremiere den 11. Januar, og jeg er spent på resultatet.

2 kommentarer:

  1. Alle kjenner vi noen som er redd for alt og alle og ikke vil være noen til bry. Virkelig en god bok. Jeg hørte Anne Mari Jacobsen lese den.

    SvarSlett